Cele: - adaptacja nowoprzybyłych dzieci do życia przedszkolnego, - budzenie zainteresowania teatrem, - rozwój wyobrażni, fantazji oraz ekspresji artystycznej, - wyzwalanie aktywności artystycznej dziecka, - doskonalenie umiejetności zwiazanych z wymową, ruchem, tańcem.
Metody: - praktycznego działania, stymulowania aktywności twórczej, Techniki Freineta: - swobodna ekspresja ruchowa, słowna, plastyczna, - zabawy ze słowem,
Przebieg zabawy:
1. Powitanie uczestników zabawy, rozdanie kolorowych kartek, zapoznanie z tematem spotkania, 2. Taniec integracyjny „Cześć, hej”, powitanie nowych dzieci i ich rodziców, 3. Zabawy wstępne w pracy z zespołem teatralnym: - „Dowolny kierunek” – wszystkie dzieci chodzą po sali w wybranych przez siebie kierunkach wyobrażając sobie dowolną sytuację w jakiej mogliby się w danej chwili znaleźć. - „Tempo ruchu – temperatura” – dz. chodzą posali, n-l podaje „temperaturę” zgodnie z którą poruszają się dzieci (wysoka – szybko, niska-wolno itp.) - „Zatrzymanie w kadrze” – na sygnał wszyscy się zatrzymują zachowując wygląd postaci – mina, gest, układ rąk, nóg , 4. Zabawy oddechowe: - „Wdech – wydech”, - „Dmuchanie kartek - falowanie” 5. Powiedz głośno i wyraźnie: - Czarna krowa w kropki bordo, gryzła trawę kręcąc mordą. 6. Praca w zespołach zadaniowych: - zaproponuj ilustrację ruchowo - dźwiękową do wiersza z cyklu „ZOO” Jana Brzechwy, 7. Dzieci pokazują swoje scenki – n-l czyta wiersz, bądź dzieci same deklamują, 8. Dzieci modyfikują scenki zmieniając test wg własnej inwencji, wzbogacajac przyborami , materiałem przyrodniczym itp., 9. Dzieci wykonują brakujące elementy dekoracji czy przyborów do inscenizacji, 10. Wspólnie przedstawiają inscenizację wiersza z użyciem pluszaków lub kukiełek, 11. Podziękowanie za wspólną zabawę: zabawa integracyjna „Pożegnanie”.
Prowadzenie: Łucja Szturo
|